Wellicht ben je, net als andere administratiekantoren, niet ingericht op het bieden van ondersteuning bij bezwaar- en adviestrajecten. Zoals mijn eigen kantoor ook niet ingericht is op het bieden van ondersteuning bij de administratie en jaarrekeningenwerk. We hoeven immers niet alles zelf te doen en te kunnen. Werk kan worden uitbesteed. En mijn ervaring is dat klanten dit zelfs fijn vinden. Zij willen met alle vragen bij jou terecht kunnen en ontzorgd worden.

Brieven van de Belastingdienst komen vaak ongelegen (in de BTW-maand), specifieke kennis ontbreekt soms, dus waarom niet terugvallen op een expert op dit terrein?
Liever geen bezwaar- en beroepsprocedure
Laat ik voorop stellen dat ik een beroepsprocedure probeer te vermijden. Ik los het liever op in het voortraject, dus in de bezwaarprocedure. Ik ben op de hoogte van de rechten en plichten, ook van de rechtsbeginselen op dit terrein. Te denken valt bijvoorbeeld aan het vertrouwensbeginsel, rechtszekerheidsbeginsel en het gelijkheidsbeginsel.
Wat is er fijner dat als er een blauwe envelop komt van de Belastingdienst met vragen om deze direct naar mij door te sturen? Dat bespaart jou veel rompslomp.
Adviestrajecten
Ook voor adviestrajecten, bijvoorbeeld het begeleiden van een eenmanszaak die de BV in wil, kan ondersteuning gewenst zijn. Of bij het staken van de onderneming zijn er ook vele fiscale aspecten waar rekening mee gehouden moet worden. Dan is het fijn dat een fiscalist op de achtergrond opereert of het traject kan begeleiden.
Zo ben ik in het verleden door administratiekantoren ingeschakeld om klanten van hun te begeleiden bij de overname van (een gedeelte van) hun bedrijf door personeel. Naast het onderbouwen van de overnameprijs om schenkings- en loonaspecten te vermijden, spelen ook diverse contracten die opgesteld en gecontroleerd moeten worden, alvorens de overname bij de notaris kan plaatsvinden.
Ik hou rekening met jouw wensen
Jouw klanten voelen zich gehoord met hun fiscaal probleem als zij dit bij jou neer kunnen leggen. Dit voorkomt dat zij op zelf op zoek gaan naar een oplossing. Door met mij samen te werken kun je full service aanbieden, zonder die expertise zelf in huis te hebben. Ik merk dat het ene kantoor de wens heeft dat ik zaken zelfstandig met hun klanten afwikkel en het andere kantoor graag betrokken blijft bij het fiscale probleem dat speelt. Als zich een casus voordoet, dan geef je zelf de voorkeur aan hoe jij hierin betrokken wil worden. Aan jou de keuze. Dit kan zelfs per casus verschillen.
Kortom: wil jij gespecialiseerd fiscaal advies bij complexe vraagstukken? Of heb je momenteel een fiscaal vraagstuk? Neem dan contact met mij op.